Reflectie op eigen instructiefilmpje
drama
Stap 1
–
Handelen/ervaring
Als groep hebben wij de opdracht gekregen om een instructiefilm
te maken over het objectenspel. Toen we dit hoorden zijn we eerst zijn we als
eerst op gaan zoeken wat het inhield. Toen we het uiteindelijk wisten zijn een
stappenplan gaan maken van wat er allemaal moest gebeuren. Er was alleen een
probleem en dat was dat we een groepslid hadden die we nog niet kende en nooit
hadden gezien.
Stap 2
–
Terugblikken op het handelen
Het begon heel goed bij ons in de groep. Iedereen
in de groep had allemaal oplossingen om hier mee aan de slag te gaan. Sammy
heeft dit allemaal in een document gezet en groot en deels uitgewerkt. Doordat
deze stap al gezet was hebben we niet veel moeite gehad om het plan uit te
werken en liep alles gesmeerd. In het document werd ook de taakverdeling van
iedereen gemakkelijker. Alleen was het moeilijk om Sanne Marije hier al in te
verwerken omdat we haar nog helemaal niet kende.
Stap 3
–
Bewust worden van essentiële aspecten
In de de groep waren veel
plannen om dingen te doen. De een was wat meer gemotiveerd dan de ander en
daarom heeft Sammy het voortouw genomen. Hierdoor zijn we in een keer heel hard
aan het werk gegaan om het af te krijgen.
Stap 4
–
Alternatieve ontwikkelen en daaruit kiezen
De groep paste helemaal bij elkaar en daarom liep
alles lekker. Ik zou de volgende keer dus weinig veranderen.
Stap 5
–
Uitproberen in nieuwe situatie
Als ik het
opnieuw zou moeten doen, zou ik eerder begonnen zijn met het filmpje opnemen.
Dan staan het er allemaal op tijd op en komen we niet in de problemen door
kleine onderdelen die missen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten