Reflectieformulier beeldend
onderwijs
opdrachtomschrijving: wachtend beeld boetseren
naam student: Sven Monshouwer
Reflecteer op zowel de product- als procescomponenten en geef ook
duidelijk de samenhang tussen product- en procescomponenten aan. Je mag jezelf
voor elke component een waardering geven (1 = lage waardering, 5 = hoge
waardering), maar dat hoeft niet.
component
|
beschrijving
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
betekenis
|
Toen
ik hoorde dat ik een wachtend beeld moest maken dacht ik gelijk aan iemand
die op de bank zit. Je zit dan vaak te wachten op iemand die komt of iemand
die iets gaat vertellen.
|
|
|
|
|
|
vorm
|
Doordat
ie relaxed op de bank zit.
|
|
|
|
|
|
materie
|
Klei,
en verschillende soorten mensjes om te bewerken. Ik had liever klei gebruikt
die minder plakt zodat het niet steeds aan de tafel bleef plakken.
|
|
|
|
|
|
beschouwing
|
Ik
heb mij laten inspireren door mensen die echt op de bank zaten. Door de
manier hoe zij zaten kon ik zien of ze aan het wachten waren en aan de hand
daarvan heb ik het beeld gemaakt.
|
|
|
|
|
|
werkwijze
|
Ik
heb al vaker met klei gewerkt maar niet eerder met een soort klei dat zo erg
plakt. Dat zou ik de volgende keer liever veranderen
|
|
|
|
|
|
onderzoek
|
Zie
foto’s blog
|
|
|
|
|
|
eindoordeel:
|
|
|||||
Wat vind
je geslaagd? Leg uit.
|
Ik vind
dat de opdracht wel geslaagd is. Het resultaat voldoet namelijk aan de
aspecten die erin moesten zitten. Je ziet duidelijk wat er gebeurt.
|
|||||
|
Ik had hem
beter kunnen detailleren, maar daar was te weinig tijd voor.
|
Bij het maken van bovenstaande opdracht heb je beelden gebruikt
als inspiratiebron. Geef van minimaal één door
jou gebruikt beeld aan wat de functie is en beschrijf waarom je dat vindt.
beeld
|
functie(s)
|
beschrijving
|
Plaats
hier de afbeelding van het beeld of verwijs naar het beeld dat ergens anders
op je blog staat.
|
|
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten