maandag 3 november 2014

Reflectie formulier beeldend, wachtend beeld

Reflectieformulier beeldend onderwijs

opdrachtomschrijving: wachtend beeld boetseren
naam student: Sven Monshouwer

Reflecteer op zowel de product- als procescomponenten en geef ook duidelijk de samenhang tussen product- en procescomponenten aan. Je mag jezelf voor elke component een waardering geven (1 = lage waardering, 5 = hoge waardering), maar dat hoeft niet.


component
beschrijving
1
2
3
4
5
betekenis
Toen ik hoorde dat ik een wachtend beeld moest maken dacht ik gelijk aan iemand die op de bank zit. Je zit dan vaak te wachten op iemand die komt of iemand die iets gaat vertellen.






vorm
Doordat ie relaxed op de bank zit.






materie
Klei, en verschillende soorten mensjes om te bewerken. Ik had liever klei gebruikt die minder plakt zodat het niet steeds aan de tafel bleef plakken.





beschouwing
Ik heb mij laten inspireren door mensen die echt op de bank zaten. Door de manier hoe zij zaten kon ik zien of ze aan het wachten waren en aan de hand daarvan heb ik het beeld gemaakt.





werkwijze
Ik heb al vaker met klei gewerkt maar niet eerder met een soort klei dat zo erg plakt. Dat zou ik de volgende keer liever veranderen







onderzoek
Zie foto’s blog







eindoordeel:

Wat vind je geslaagd? Leg uit.


Ik vind dat de opdracht wel geslaagd is. Het resultaat voldoet namelijk aan de aspecten die erin moesten zitten. Je ziet duidelijk wat er gebeurt.


Wat kon beter? Waarom?

Ik had hem beter kunnen detailleren, maar daar was te weinig tijd voor.




Bij het maken van bovenstaande opdracht heb je beelden gebruikt als inspiratiebron. Geef van minimaal één door jou gebruikt beeld aan wat de functie is en beschrijf waarom je dat vindt.


beeld
functie(s)
beschrijving
Plaats hier de afbeelding van het beeld of verwijs naar het beeld dat ergens anders op je blog staat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten