Luisteropdracht; Row your boot.
Stap 1:
Stap 1:
Klank: De klank die je in de eerste regel hoort komt
steeds het zelfde voor.
klankkleur; het
enige wat je hoort is een gitaar en een viool.
klankhoogte: de klank is laag. Dit omdat het echt een
schippers liedje is. Er zit ook weinig variatie in. Het is steeds het zelfde
melodietje die zich afspeelt.
Vorm; het is steeds het zelfde stukje die zichzelf
herhaald.
Betekenis: het is een zeeman liedje en dat hoor je er
ook echt in terug.
Stap 2:
De kinderen kunnen aan dit stuk ontdekken waar het
over gaat. Omdat het in het Engels is, is dit best wel een puntje voor de
kinderen en kunnen daar een opdracht uit halen.
Stap 3:
Aan dit lied zou ik de opdracht koppelen om een dansje
te doen. Je kunt er namelijk makkelijk een dansje aan koppelen en dit op
verschillende niveaus doen.
Stap 4:
Luisteren en uitvoeren.
De kinderen gaan eerste heel goed naar het liedje
luisteren en de tekst verklaren. Als ze dit gedaan hebben kunnen ze aan de hand
daarvan een dansje omdat ze dan weten wat voor bewegingen ze kunnen maken.
Stap 5:
Klassikaal gaan we naar het liedje luisteren en
ontdekken waar het over gaat. Daarna gaan ze in groepjes het dansje uitwerken.
Stap 6:
Het dansje maken doen ze in groepjes en dat is dus al
een coöperatieve werkvorm.
Stap 7:
Ik kom binnen met een opblaas roeiboot en dan mogen de
kinderen bedenken wat we gaan doen.
Stap 8:
Ik laat de kinderen
hun dansje voor doen voor de klas en laat de andere groepjes daar feedback op geven. Doormiddel van de meningen
die zij erover hebben.
de luisterstijl is bij deze opdracht analytisch. je luistert heel goed naar de tekst om er achter te komen wat de tekst betekend.
de luisterstijl is bij deze opdracht analytisch. je luistert heel goed naar de tekst om er achter te komen wat de tekst betekend.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten